5. August 2024

Referat

Til stede: Erik, Brian, Gunhild, Lilli, Per og Mia

Birthe, Keld og Birgit. Til stede ved gennemgang af 1. punkt.

1. Møde med formændene for de 8 arbejdsgrupper. Brian

  • a. Gennemgang af gruppernes opgaver og drøftelse af, hvilket resultat der forventes af arbejdet i grupperne. Arbejdsgrupperne kan bede om, at større opgaver indgår i de fælles arbejdsdage.

    Gruppen, der står for hegn, hæk og læbælterne, undersøger om der er en havelejer, der vil bruge foreningens buskrydder, eller selv har en buskrydder, og som vil hjælpe med den i læbælterne, - og om der er nogen, der har en skærm så planterne kan afskærmes når der bruges en buskrydder.

    Det undersøges hvor mange planter, der er behov for til genplantning i de nye læbælter mod tårnvej, syd for have 43 og syd for have 65.
  • b. Formændenes opgaver:

  1. Tilrettelæggelse af arbejdet og indkaldelse af gruppens medlemmerOp til enkelte grupper hvordan dette struktureres. Fx: fælleshus gruppen har delt opgaverne op mellem dem, af et par ugers varighed.

  1. 2. Registrering af, i hvilket omfang de enkelte medlemmer deltager i arbejdet. Formændene sender mail til Brian omkring hvem der har deltaget og hvor længe. Dette gøres løbende eller ved sæson slut.
    Man må gerne købe en kage el. Lign. For hygge og socialt samvær til gruppernes "arbejdsdage".

2. Siden sidstGensidig orientering om ting som er sket siden sidste bestyrelsesmøde.

  • a. Suppleant Snorre Liljegren har meddelt, at han udtræder af bestyrelsen.

  • b. Ventelisten er nu på 43, se bilag. Husk at listen er fortrolig.

  • c. Afrapportering til Thisted Kommune om projekt "Biodiversitet". Der er bedt om udbetaling af de 33.000kr der er lagt ud af foreningen.
    Brian orienterer om status.

  • d. Status om økonomi. Brian orienterer. Der er brugt lidt vand. 180 kubik til om med juni.
    Økonomien ser rigtigt god ud. D.d står der 80.688,14kr på foreningens konto. Samt 43.012,54kr. I depositum.

  • e. Orientering om salg af haver. Gunhild orienterer.
    Der er stor interesse for have 26. Der bliver taget kontakt til første på ventelisten snarest.

3. Byggeansøgning. Erik Der er indkommet en ansøgning om nybygning af et kolonihavehus i have 37. Byggeriet godkendes. Bilag er tidligere udsendt.

  1. 4. Mangelfuldt vedligehold af haver. Erik
    Opfølgning på advarsler til to havelejere, der ikke har efterkommet påbud fra bestyrelsen.
    Lejer af have 52 opsiges pr. 1/12/24.

5. Fælles havedag (arbejdsdag) lørdag den 17. august kl. 09.30 – 12.00

Tilrettelæggelse af dagen:
Hvilke opgaver skal vi have løst?

Forplejning til de deltagende?
Registrering af de fremmødte.
Foreløbig liste over opgaver, som kunne løses på den fælles havedag:

  • a. Lugning af hækkene ved Fælleshuset
  • b. Lugning af arealet uden græs ved Fælleshuset.
  • c. Kantafgrænsning af fliserne på rastepladsen på skrænten.
  • d. Vedligehold/grusning af vejene.
  • e. lugning i læbælterne mod tårnvej, syd for have 43, og syd for have 65.
  • f. Opsætning af redekasser i læbælterne.
  • g. Oprydning i læbælter nye.
  • Evt. Oprydning med bunkeren og opsætning af nye kvashegn.

6. "Velkommen til Hanstholm". Gunhild.
SkalKolonihaven være med i bogen? Se nærmere i det vedhæftede bilag til
punktet.

Det besluttes at vi ikke ser det relevant at betale for plads i bogen.


7. Vandforsyning, Rødkælkevej. Brian.
Afklaring af:

  • a. Hvornår. Brian foreslår medio september til medio oktober 2024.
  • b. Udbud af/aftale om opgaven. Brian har talt med Mobil VVS, Henrik Dissing.
    Han vil godt løse opgaven med foreningen som "medbygger".
  • c. Skal vi have en fast pris eller lave arbejdet efter overslag.
    Brian tager kontakt igen for at få et overslag.

Per og Brian bliver "projekt udvalg" og snakker sammen om projektet løbende.

Projektet tages op igen på næste bestyrelsesmøde i september.

8. Eventuelt.
Herunder fastsættelse af næste møde.

Foreningens hjemmeside skal opdateres.

Næste bestyrelsesmøde er den 4 september kl. 16.30 i Fælleshuset.