28. juni 2024

R e f e r a t.

Bestyrelsesmøde, fredag d. 28. juni 2024 kl. 15.00 i Fælleshuset.

Gunhild stod for kaffe og brød.

Dagsorden.

1. Konstituering
    Formand: Erik Holm
    Næstformand: Gunhild Nielsen
    Kasserer: Brian Mikkelsen
    Sekretær: Mia Kastrup
    Husansvarlig: Lilli Storm

Aftaler:
    Ventelisten: Erik fortsætter med at vedligeholde ventelisten.
    Salg af haver: Erik Laver "salgsannonce" og udsender den til alle på ventelisten. Brian modtager besked fra interesserede købere. Gunhild og Brian viser haver frem, og afgør i fællesskab, hvem der kan købe.
  2. Forsømte haver.
    a. Evt. havevandring
    b. Fremtidig politik overfor lejere med forsømte haver.
    c. Tilretning af skrivelser (påbud og reminder).

Beslutning:
    Der blev foretaget besigtigelse af haver. 5 haver får en påmindelse om vedligehold.

3 haver får påbud med tidsfrist.

Erik laver breve med afsæt i de udarbejdede skabeloner.
  3. Udvalg
    a. Selvkørende grupper
    b. Tilbagemelding om deltagelse og registrering af deltagelse.
    c. Reminder om deltagelse i udvalgene. Er skrivelsen om fællesskabsbidrag forståelig for alle?

Beslutning:
    Brian laver elektronisk udgave af grupperne og hænger udskrift op i Fælleshuset, så flere kan skrive sig på.
    Der udpeges formænd for grupperne. Formændene sørger for at koordinere arbejdet i gruppen og i det omfang de skønner det påkrævet at foreslå hjælp til gruppens opgaver på fælles  havedage ("arbejdsdage").
    Ved sæsonafslutning giver formanden besked til kassereren om hvilke havelejere, der har deltaget i et omfang, der giver reduktion i "Fællesskabsbidraget".
  4. Evaluering af "Åbne haver" onsdag den 19. juni 2024 kl. 19.00 – 21.30.

Beslutning:
    Tilfredshed med arrangementet. Besøgende var helt overvejende medlemmer af Thisted Havekreds. Om der skal laves lignende arrangement i 2025 tages op i forbindelse med udarbejdelse af årsplanen for 2025.
  5. Evt.
    a. Fastsættelse af dato for næste møde.

Erik laver forslag til Nyhedsbrev, som udsendes snarest muligt.
  6. Næste møde: Mandag den 5. august kl. 19.00 i Fælleshuset.